За Б категорију потребно више од 100.000 динара, а кандидати би могли да очекују повећање цена и до 30 одсто у следећих неколико месеци, истакао је један од власника водеће београдске ауто-школе
Многе ауто-школе у Србији подигле су цене часова вожње правдајући то повећањем цене горива, а будући кандидати, који негодују због неочекиваног повећања, приморани су да пристану на нове услове.
Иако се цена теоријских часова није мењала, часови обуке поскупели су од 1.200 на 1.500 динара, па је за Б категорију возила потребно издвојити између 85.000 и 90.000 динара.
Поред те суме, будући возачи плаћају и трошкове лекарског прегледа и прве помоћи, што је додатних 5.000 динара, а уз таксу за издавање пробне возачке дозволе, мораће да издвоје и више од 100.000 динара!
Наши саговорници из водећих београдских ауто-школа су потврдили да је дошло до повећања цена, а осим горива, навели су и друга поскупљења због којих се очекују промене у ценама обука.
– Наша ауто-школа повећала је цену часова вожње, а први разлог јесте повећање цене горива. Све друге цене су остале исте, иако се у блиској будућности очекују повећане цене полигона, одржавања аутомобила, кирија, информатичке опреме потребне за теоријске часове и полагања теоријске обуке, а самим тим и обуке возача. Кандидати би могли да очекују повећање цена целокупне обуке и до 30 одсто у следећих неколико месеци, што није мало, али свакако није до нас већ до спољних фактора – рекао нам је Бранко, власник једне ауто-школе, уз објашњене да повећање цена није значајно утицало на број кандидата који започињу обуку.
– Кандидати који су планирали уписе у ауто-школе неће одустати од тога због неколико хиљада динара више. Када бирају ауто-школе, бирају их преко препоруке или оцена које оне добију путем интернет рејтинга. Уколико повећања буду драстична, сигурно ће бити и кандидата који ће бирати јефтиније обуке, али и колега који ће нагло спуштати цене како би привукли што више нових кандидата. То је далеко од колегијалног, али смо навикли да је конкуренција велика и да се то често догађа. Увек сам био за то да се на нивоу сваког града одреди цена испод и изнад које власници ауто-школа не смеју да иду – навео је Бранко, с којим се сложио и колега из ауто-школе на Новом Београду.
– Свако изненадно повећање цена је ризично за посао и непријатно за клијенте. Тако је у свим пословима, не само у нашем. За сада нема значајнијих промена, и чак је већи број уписаних кандидата него претходне године у ово време. Не би било реално да цене часова вожње остану исте, иако је гориво скупље јер бисмо тиме сами себи ускакали у стомак и на крају били у минусу. Кандидати могу плаћати обуке и часове на рате у скоро свим ауто-школама, и не би смело да буде мањка посла или кандидата – закључио је наш саговорник.
Извор Ало.рс