понедељак, 17 фебруара

ЕВО ШТА ЧЕКА ВОЗАЧЕ У СРБИЈИ: Није порасла цена бензина, у питању је сасвим други ПРОБЛЕМ!

Канадска компанија Магна ситинг (Магна Сеатинг) у Србију је стигла пре скоро десет година када је отворила фабрику у Оџацима у којој је запослила око 1.800 радника. У том граду убрзо је створен добар пословни амбијент због чега је Магна утростручила број запослених и довела до тога да се људи који су отишли из Оџака у Београд и Нови Сад, враћају у Оџаке јер тамо имају перспективу.

Koji su materijali budućnosti automobilske industrije?

Прошле године, у Алексинцу је отворен и погон за производњу пресвлака за аутомобилска седишта у којем ради 800 људи, па данас, захваљујући канадским партнерима ова компанија у целој Србији укупно запошљава 2.600 радника из око 2.450 породица и показује да наша земља остаје лидер у привлачењу страних директних инвестиција. Развојни тимови Магне протеклих година освојили су пројекте за седишта неколико нових модела аутомобила и то је, како кажу у менаџменту, гаранција за дуговечност и развој ове компаније јер имају квалитетан тим и добре раднике.

Како кажу у фабрици, сарађују са локалном самоуправом и спроводе програме „Прва шанса“, интерни програм личног раста и развоја запослених, као и програме обуке средњошколаца.

„Магна“ је иначе глобални лидер у аутомобилском инжењерингу и дизајну, а бави се производњом и развојем компонената које се користе у аутомобилској индустрији и дизајнирањем аутомобила за најпознатије светске произвођаче. Послује у осамнаест европских земаља, а највећи део производње у Србији испоручује чешкој Шкоди.

Представници Магне истичу да су презадовољни условима пословања у Србији, мада светска криза са микрочиповима узима маха и пословање у ауто индустрији јако је успорено. Из компаније напомињу да их такав темпо неће зауставити и да ће наставити са запошљавањем, али неоспорно је да ће се многи наши возачи наћи пред проблемом, ако већ нису.

Шкода клијенти су главни за фабрику „Магна“ и у Алексинцу се, између осталог, праве и делови за ову марку аутомобила. Шкода је направила изванредан посао свуда у Европи, код нас је била годинама уназад најпродаванији модел, али сада, док се не реше ланци испоруке у Азији, очекује се наставак велике кризе у аутомобилској индустрији.

Свет се тренутно суочава са највећом несташицом полупроводника, односно микрочипова, због које је читава аутомобилска индустрија морала да стане. Таква ситуација доста утиче на повећање цена нових, мада највише половних возила, док на нов аутомобил може да се чека и до годину дана.

Криза је стигла и у Србију, лагери су све тањи, а рокови испоруке све дужи. На списку брендова који су значајно редуковали производњу аутомобила, поред Шкоде, налазе се и Тоyота, Волкњаген, Ауди, Форд, БМЊ, Волво, Ренаулт, Сузуки Фиат, Пеугеот, Опел и Цитроен.

Према речима стручњака из света ауто индустрије, несташица компоненти ће се у наредном периоду још више осетити, јер је већина увозника до сада у извесној мери успевала да подмири тржиште са постојећим лагером, али добре вести су да се већ за који месец очекује постепени излазак из кризе са компонентама.

Очекује се да већ крајем првог квартала ове године крене стабилизација производње, па би испорука и цена возила требало да се устали. Ипак, сви су изгледи да ће због целокупне кризе у свету, цене бити за око 10 одсто веће у односу на период пре кризе и пре избијања пандемије коронавируса.

 

Извор    Курир

Podeli

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.